tiistai 3. lokakuuta 2023

The Sims 4 : Lisäosat Legacy haaste

Koska Sims 4 haasteita ei koskaan voi olla liikaa, törmäsin jälleen kivaan (ja pitkään) haasteeseen, jossa jo kenties unohtuneet lisäosat otetaan perus sukuhaasteeseen tuomaan lisää kipinää.

Haasteen nimi on englanniksi The Sims 4: Pack legacy challenge, jonka suomensin vapaasti muotoon The sims4: Lisäosat Legacy haaste. Englanninkieliset säännöt on kirjoittanut RosannaTxt ja ne löytyvät täältä Sivuilta voi myös ladata kätevästi säännöt PDF tiedostona.

Jos olet minun kaltainen, olet ostanut monia (ehkä jopa kaikki) The Sims 4 -lisäosat ja
ennen kuin olet saanut yhden paketin kunnolla valmiiksi, uusi tuli jo ulos tai olet hajamielinen.
Paketeissa saattaa jopa olla juttuja, joita et ole koskaan pelannut.

Ei hätää, mutta olin täsmälleen samanlainen, joten päätin luoda oman sukuhaasteen
Näin saat kaiken irti jokaisesta Sims 4 -paketista. Kaiken laajentumisen vuoksi on paljon
peli- ja tavarapaketteja, joissa oli tarpeeksi pelattavuutta kirjoittaakseni sukupolven lisäosan ympärille. Puuttuuko joku tietty paketti? Ei huolia! Voit ohittaa kyseisen sukupolven, jonka lisäosa sinulta puuttuu. Joka sukupolvi käyttää vain peruspeliä ja yhtä pakkausta!

Perussäännöt:
  1. Voit käyttää kohteita (rakennustila tai CAS) muista paketeista, mutta yritä käyttää mahdollisimman paljon kyseisen sukupolven paketista.
  2. Sinun on täytettävä kaikki sukupolven tavoitteet ennen kuin siirryt seuraavaan sukupolveen.
  3. Voit suorittaa valinnaiset tavoitteet, jos haluat tehdä haasteesta laajemman
Muut säännöt:
  1. Voit myös käyttää CC:tä!
  2. Voit pelata tätä haastetta millä tahansa eliniällä, mutta ikääntymisen on oltava päällä. En suosittele lyhyttä ikääntymistä, sillä haaste on laaja.
  3. Rahahuijaukset ovat sallittuja, pelaa miten haluat!
  4. Modien käyttö pelin lisäämiseen, kuten Slice of Life, explore, Wonderful Whims jne. on sallittua
Kamasetit ja kitit:

Koska useimmissa kamaseteissä ja kiteissä ei ole tarpeeksi pelattavuutta täyttämään koko sukupolvea, olen lisännyt joitain kamasettejä/kittejä sukupolville, jos ne sopivat teemaan.

Tämä on valinnainen ja voit jättää sen pois. Mutta jos sinulla on kamasetit/kitit, voit vapaasti käyttää niitä tuossa sukupolvessa!

Paketteja kuten Pölypallot pois, pikkukoti kamaa ja pyykkipäiväkamaa voidaan käyttää joka sukupolvi.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 1 : Ulkoilma

Sukusi perustaja on toivoton romantikko, joka etsii sitä yhtä, jonka ottaa mukaan elämänsä matkalle. Simisi varttui kalastajaperheessä ja vielä tänäkin päivänä se on yksi hänen suosikki ajanvietteestään. Kalastuksen lisäksi hän rakastaa lukemista ja hänen täydellinen elämänsä on yksinkertainen talo luonnon keskellä, jossa he voivat viettää aikaa tutkien luontoa kumppaninsa kanssa. Kuitenkin on olemassa yksi mutta... elämäsikumppani inhoaa hyönteisiä ja muita pieniä kammottavia mönkijöitä.

Piirteet: Lukutoukka, Romantikko, Ulkoilmasim
Ura: Kirjailija, joko ura tai freelancer

Päätavoitteet
  • Suorita kalastajaässä tavoite
  • Suorita luontointoilija tavoite
  • Tapaile simiä, jolla on Herkkähermoinen piirre
  • Vie simi ja puoliso lomalle Granite Fallsille
  • Maksimoi yrttihoito taito
  • Kerää täyteen kokoilmat: Kalat (peruspelin ja Ulkoilmaa kalat) ja hyönteiset
  • Käy salatontilla Granite Fallsilla ja ystävysty erakon kanssa
Valinnaiset tavoitteet:
  • Mene kahdelle lomalle, vietä toinen teltassa ja toinen mökissä
  • Rakenna oma teltta-alue tai mökki, käyttäen vain peruspeliä ja ulkoilmaa
  • Pidä makkarakestit
Sukupolven Kamasetit ja Kitit
  • Pikkuretkeläiset (Rakennus)
  • Romantista puutarhakamaa (Rakenus)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 2 : Kylpyläpäivä

Toisen sukupolven simisi tulee olemaan täydellinen sekoitus vanhempiaan, jotka ovat rakastaneet luonnon tasapainoa, mutta halveksien täysin kaikkea luonnossa elämiseen liittyvää. Hänen tasapainon halunsa löytyy treenaamisesta, ruumiin ja sielun hyvästä huolenpidosta ja elää minimalistista elämäntapaa. Kaikki hänen elämässään on organisoitua ja hänen hallinnassaan, eikä tämä tee hänen elämästään helppoa, koska hän ei odota kaikilta muilta mitään muuta kuin täydellisyyttä.

Piirteet: Vaativa, Perfektionisti, Kunnianhimoinen
Ura: Liiketalous, voit valita kumman tahansa polun

Päätavoitteet
  • Suorita yksi kolmesta kylpyläpäivän tavoitteista
  • Maksimoi hyvinvointi-taito
  • Elä elämää minimaalisella omaisuudella, mutta olet  rikas, mutta et omista monia asioita
  • Saavuta bisnesuran huippu
  • Seurustele vähintään viiden simin kanssa ennen kuin asetut aloillesi, kukaan heistä ei ole tarpeeksi täydellinen. Voit saada lapsia kaikkien seurustelukumppaneiden kanssa, jos haluat.
Valinnaiset tavoitteet:
  • Suorita toinen jäljellä olevista kylpyläpäivän tavoitteista
  • Rakenna oma kuntosali/ kylpylä
Sukupolven Kamasetit ja Kitit
  • Täydellinen terassi (Rakennus)
  • Takavuosien muotia (CAS)
  • Fitnesskamaa (Rakenus)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 3 : Duunipäivä

Kolmannen sukupolven simisi on nähnyt vain yhden asian vanhemmiltaan: työskennellä ahkerasti ja olla täydellinen. Jo teini-iässä hän on jo työskennellyt omien opintojen lisäksi. Tämä on ajanut hänet kunnianhimoisiin ammatteihin, joissa hän haluaa loistaa
mahdollisimman nopeasti. Tämä ei kuitenkaan ole hänen todellinen unelmansa. Hän haluaisi olla kauniita kakkuja ja sämpylöitä myyvän leipomon ylpeä omistaja. Ehkä hänen elämänsä
rakkaus jopa kävelee hänen kauppansa ovesta jonain päivänä?

Piirteet: Kulinaristi, Kasvissyöjä, Hyvä
Ura: Yksi kolmesta lisäosan työurasta, voit valita itse, Myöhemmin leipomon avaaminen pelin vähittäismyyntivaihtoehdon kautta

Päätavoitteet
  • Olet osa-aikatyössä opiskelijana, mutta valmistuu silti 10 opiskelijana
  • Maksimoi leivontataito
  • Suorita yksi urista ennen kuin simistäsi tulee aikuinen
  • Avaa oma leipomo ja pyöritä yritystä päätyönäsi
  • Mene naimisiin myymäläsi asiakkaan kanssa (ensimmäinen vuorovaikutus/tapaaminen täytyy olla kaupassa)
Valinnaiset tavoitteet:
  • Rakenna oma leipomo
  • Suorita mestarikokki tavoite
Sukupolven Kamasetit ja Kitit
  • Kuumaa keittiökamaa (Rakennus)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 4 : Kimppapuuhaa

Neljännen sukupolven simisesi varttui pienen leipomon turvassa ja on TÄYNNÄ pikkukaupungin elämää. Hän haluaa tutkia maailmaa, päästää luovuutensa valloilleen, mutta ennen kaikkea: viettää aikaa upeimpien simien kanssa ympäri maailmaa. Hän herää hyvin harvoin ennen auringonlaskua ja nukkumaanmeno klo 7 on täysin normaalia. Varsinkin, jos tanssit ja esiinnyt koko yön! Hän lykkää perheen perustamista myöhäiseen elämään, ja vaikka hänellä on perhe, hän rakastaa silti iltojen järjestämistä (saa käyttää leffailta- ja keilailukamaa monimuotoisuuden lisäämiseksi)

Piirteet: Ulospäinsuuntautunut, Sisäpiiriläinen, Tanssimasiina
Ura: Viihdyttäjä

Päätavoitteet
  • Älä mene naimisiin tai hanki lapsia ennen kuin olet aikuisuuden puolessa välissä
  • Maksimoi DJ-taito
  • Maksimoi tanssitaito
  • Suorita joukon johtaja tavoite
  • Pistä simiäsi pyörittämään kerhoa, joka avaa kaikkien jäsenten lukituksen ja vähintään 15 kerhoetua
  • Ansaitse tarpeeksi rahaa simllesi, jotta sinulla on musiikki- ja/tai tanssistudio talossa
Valinnaiset tavoitteet:
  • Rakenna oma yökerho
  • Suorita viihdyttäjän ura
  • Suorita bilehile tavoite
Sukupolven Kamasetit ja Kitit
  • Leffailtakamaa (Organisoi leffailtoja)
  • Keilailukamaa (käytä keilahallia kokoontumispaikkana)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 5 : Ulos syömään

Viidennen sukupolven simisi on aina kuullut tarinoita isovanhempiensa omistamasta mahtavasta leipomosta. Valitettavasti hän ei koskaan saanut tavata heitä, koska he olivat jo pois menneet simsi synnyttyä. Ajatus oman ruoan tekemisestä on aina kiehtonut häntä. Hän on pienestä pitäen ollut osa muiden yöelämää, ja hänestä tuntuu, että nämä kaksi muodostaisivat täydellisen yhdistelmän: menestyvän ravintolan pitäminen, josta tulee kaupungin hotspot. Yksi haaste: simisi ei syö lihaa itse. Ehkä hän avaa ensimmäinen
vegaaniravintola naapurustossa?

Piirteet: Kulinaristi, Kasvissyöjä, Perfektionisti
Ura: Ravintola-ura, kunnes sinulla on tarpeeksi rahaa ostaaksesi oman ravintolan
Ravintolan pitäminen sukupolven ajan

Päätavoitteet
  • Nouse Ravintola uran vähintään tasolle 5
  • Omista ja johda menestyvää ravintolaa
  • Täydennä kokeellinen ruokajuliste kokoelma
  • Suorita mestarikokin tai drinksumestarin kolme ensimmäistä tasoa (jos teet valinnaiset tavoitteet, voit saavuttaa sen kokonaan)
  • Tee jokainen ateria kerran
  • Maksimoi ruoanlaitto- ja gourmet-keittotaidot
Valinnaiset tavoitteet:
  • Suorita Ravintola ura kokonaan päätökseen (voit valita minkä haaran)
  • Rakenna oma ravintola
  • Täydennä drinkkiensekoittelu taito
Sukupolven Kamasetit ja Kitit
  • Kuumaan keittiökamaa (Rakennus)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 6 : Kaupunkielämää

Kuudennen sukupolven simisi on aina tuntenut intohimonsa: tulla kriitikoksi ja tuomita muita. Ensimmäisestä hetkestä lähtien ruokakriitikko vieraili heidän vanhempiensa ravintolassa, hän tiesi työnsä. Hänen unelmansa? Rikastuminen päättämällä, onko muiden simien työ päivänvalon arvoinen. Työnsä lisäksi he rakastavat kutsua ystäviä suurkaupunkiin, esitellä heille ja päättää illan vankkalla karaokesessiolla. Jatkuvasti kasvavan asuntonsa ja budjettinsa esitteleminen ja muuttaminen kaupungin hienoimpiin osiin saa heidät tuntemaan itsensä tärkeäksi ja voimakkaaksi.

Piirteet: Epäromanttinen, Itsevarma, Snobi
Ura: Kriitikko (voit valita minkä tahansa niistä)

Päätavoitteet
  • Täydennä kaupunkijuliste kokoelma
  • Vieraile jokaisella kaupungin festivaaleilla vähintään kerran
  • Maksimoi laulutaito
  • Pidä karaokeiltoja ystäviesi kanssa vähintään kerran viikossa
  • Täydennä urabaani tavoite
  • Aloita pienestä asunnosta ja saavuta yksi kolmesta kattohuoneistoista (voit valita itse kuinka usein muutat)
  • Tapa yksi ystäväsi vahingossa tarjoamalla hänelle kotitekoista myrkkykala nigiri (sinulla on oikeus yrittää herättää ne henkiin)
Valinnaiset tavoitteet:
  • Rakenna oma karaokebaari
  • Uran päätyttyä vaihda sosiaaliseen mediaan ja suorita se  niin pitkälle kuin mahdollista
  • Älä koskaan mene naimisiin tai etsi kumppania ja adoptoi lasta
  • Täydennä lumipallokokoelma
Sukupolven Kamasetit ja Kitit
  • Rouheaa loft tyyliä (Rakenus)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 7 : Vampyyrit

Seitsemännen sukupolven simisesi varttui kaupungissa vanhempien kanssa, jotka olivat aina ulkona. Hänen intohimonsa on aina ollut piirtäminen ja näin  hän on selviytynyt tunteistaan niin kauan kuin muistaa. Pohjimmiltaan hän kasvatti itsensä ja vanhetessaan hän joutui vaikeuksiin kaupungin pimeimmissä osissa. Eräänä päivänä hän tapaa viehättävän vampyyrin, ja hänen elämäntehtäväkseen tulee myös olla sellainen. Vampyyrii hienarkassa kipuaminen saa vallanhimosi kasvamaan. Hänen unelmansa on löytää toinen vampyyri hallitsemaan Forgotten Hollowia. Kun he kuitenkin rakastuvat ja saat vampyyrivauvan, he ymmärtävät, että he eivät halua tuomita lasta elämään pimeässä  ja he ryhtyvät etsimään parannuskeinoa lapselleen.

Piirteet: Erakko, Taiteen ystävä, Synkistelijä
Ura: Työtön, ansaitse kaikki rahasi maalaamalla ja myymällä maalauksiasi

Päätavoitteet
  • Asu Forgotten Hollowissa ja ystävysty kaikkien vampyyrien kanssa
  • Muutu vampyyriksi
  • Tule suurmestari vampyyriksi
  • Suorita Mestari vampyyri tavoite
  • Avaa kaikki vampyyriominaisuudet (paitsi ristiriitaiset)
  • Etsi parannuskeino vampyyrina olemiseen ja paranna lapsesi
  • Hanki lapsi/lapsia toisen vampyyrin kanssa
Valinnaiset tavoitteet:
  • Luo vampyyrijälkeläisiä (uusia vampyyrejä) vampyyriaikakautesi aikana
  • Aloita elämäsi Forgotten Hollowissa karanneena; ilman rahaa tai tavaroita
  • Kun olet tullut vanhemmaksi, aloita Hyvä vampyyri tavoite
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 8 : Vanhemmuus

Kahdeksannen sukupolven similläsi ei ollut ollenkaan normaalia/helppoa lapsuutta: 1) Varttui vampyyrien keskellä Forgotten Hollowissa 2) Sinulla on vanhempi, joka päätti "pelaastaa henkesi" ja 3) lähdit kotoaan parantuessaan, koska et ollut enää turvassa, muokkasi hänestä sen, mitä hän on tänään: jonkun, joka haluaa ennen kaikkea läheisen perheen ja normaalin elämän. Hän haluaa luoda kodin, turvallisuuden ja suojan tunteen, jota hänellä itsellään ei ole koskaan ollut. Hänen perheensä on hänen ykkösprioriteettinsa, ja teet mitä tahansa tehdäksesi heidät onnelliseksi.

Piirteet: Siisti, Lapsellinen, Lukutoukka
Ura: Voit mennä mille uralle haluat elättääksesi itsesi, mutta heti kun sinulla on kumppani ja lapsia, sinusta on tultava kotivanhempi

Päätavoitteet
  • Sinulla on 6 lasta, joten taloudessasi asuu enintään 8 simiä (mukaan lukien sinä + kumppani)
  • Suorita Onnellinen suurperhe tai Superkasvattaja tavoite
  • Kun olet suorittanut edellisen tavoitteen, vaihda suuret sukulinjat tavoite ja tee myös se
  • Maksimoi vanhemmuustaito
  • Älä koskaan vanhenna taaperoa/lapsia ennen kuin kaikki taidot ja luonteenarvot ovat täyttyneet (positiivisesti) maksimissaan
  • Pelaa sukupolven kanssa, kunnes kaikki lapset ovat nuoria aikuisia
Valinnaiset tavoitteet:
  • Ole parhaita ystäviä kaikkien lastesi kanssa (sosiaalinen baari täynnä)
  • Kun Onnellinen suurperhe TAI Superkasvattaja on suoritettu, suorita myös toinen, ennen kuin vaihdat suuret sukulinjat tavoitteeseen
  • Voit lyhentää tätä sukupolvea hankkimalla vähemmän lapsia, jos et pidä perhepelaamisesta
Sukupolven Kamasetit ja Kitit
  • Pikkuretkeläiset (Rakennus)
  • Täydellinen terassi (Rakenus)
  • Taaperokamaa (Rakenus)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 9 : Kissat ja koirat

Yhdeksännen sukupolven simisesi varttui suuressa 6 hengen taloudessa ja hänellä on uskomaton perheen idyyli. Hän rakasti vanhempien kodin turvallisuutta, mutta aina jotain puuttui; lemmikkejä. Koulukavereilla oli aina kissoja ja/tai koiria, ja tämä sai myös simisi haluamaan sitä. Hänen toiveensa: varmista, että kaikilla on onnellisia ja terveitä lemmikkejä, jotka tuovat saman kodin ja turvallisuuden tunteen, joka hänellä on aikuisena. Suuressa perheessä kasvaminen on kuitenkin opettanut simille yhden asia: ei koskaan enää niin paljon lapsia. Hän haluaa mieluummin 4 kissaa, 2 koiraa ja 1 kumppanin kuin 6 lasta!

Piirteet: Kissanystävä, Koiranystävä, Hyvä
Ura: Omista ja pyöritä eläinklinikkaa

Päätavoitteet
  • Asu Brindleton Bayssä
  • Osta ja pyöritä onnistunutta eläinklinikkaa
  • Maksimoi lemmikkieläinten koulutus- ja eläinlääkintätaidot
  • Omista vähintään yksi koira ja yksi kissa (voi olla enemmänkin oman maun mukaan)
  • Suorita Eläinten ystävä tavoite
  • Täydennä höyhen kokoelma
  • Tapaa kumppanisi eläinklinikan kautta, jossa työskentelet, ja palkkaa hänet lopulta sinne (voi olla myös olemassa oleva työntekijä)
  • Hanki koira, joka tietää kaikki komennot
Valinnaiset tavoitteet:
  • Rakenna oma eläinlääkäriklinikka
  • Asua talossa, jossa on kissan ja koiran hengailualueen piirteitä
  • Rakenna oma harjoituskenttä
  • On myös jyrsijä (jos käytät myös Lemmikkitavaraa)
Sukupolven Kamasetit ja Kitit
  • Lemmikkikamaa
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 10 : Vuodenajat

10. sukupolven simisi rakastaa ehdottomasti perheperinteitä, juhlien järjestämistä ja vain nauttimista kaikesta, mitä elämällä on tarjottavanaan ympäri vuoden. Varttuessaan Brindleton Bayn turvassa, simsi ei tiedä muuta kuin onnellisia perheen hetkiä. Elämä ei kuitenkaan ole vain täydellistä. Simisi kamppailee löytääkseen onnellisen avioliiton, josta hän aina haaveili, ja vaikka hänen elämänsä näyttää ulkopuolelta täydelliseltä, kotitaloudessa, jossa hän asuu, on pimeämpiä salaisuuksia ja tragedioita.

Piirteet: Perhekeskeinen, Ulospäinsuuntautunut, Hipeä
Ura: Puutarhuri

Päätavoitteet
  • Kaikkien lasten on oltava partiossa
  • Suorita Vapaa kasvitieteilijä tavoite
  • Suorita bilehile tavoite
  • Sinulla on kaksi epäonnistunutta avioliittoa (elä molempien aviomiesten kanssa ja eroa hitaasti huonontuvan suhteen vuoksi)
  • Juhlista KAIKKI lomakalenterit 100-prosenttisesti onnistuneina kaikille kotitaloudessa asuville simeille
  • Maksimoi luistelutaito (piilotettu taito)
  • Maksimoi kukkiensidonta
  • Maksimoi puutarhanhoito
Valinnaiset tavoitteet:
  • Yksi perheen lapsista kuolee jäätymiseen/salaan/ylikuumenemiseen (lisätäkseen tämän sukupolven tragediaa)
  • Luo oma lomakalenteri, jossa lomien määrä on sama kuin nykyinen tai enemmän
Sukupolven Kamasetit ja Kitit
  • Kammokamaa (extra juhla)
  • Karnivaalivetimiä ( itse tehty juhla)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 11 : Viidakossa

11. sukupolven similläsi on joitain elämäntavoitteita: viettää aikaa ulkona, oppia eri kulttuureista ja paikoista ja vierailla lopulta kauniissa Salvadoradan viidakossa. Nuorena partiossa hän löysi jo rakkautensa ulkona olemiseen ja maailman tutkimiseen. Nähtävää on yksinkertaisesti liian paljon pysyäkseen yhdessä paikassa. Hänen nälkäänsä oppia lisää ja mennä ajassa taaksepäin on vaikea tyynnyttää. Lähes olematon kotipaikka vaikeuttaa perheen perustamista ja tämä jättää joskus pienen yksinäisyyden tunteen. Hän ei kuitenkaan ole varmo, haluaako hän edes perhettä, kun hän muistelee lapsuuttaan ja kamppailuja, joita hän koki omassa kodissaan...

Piirteet: Nero, Nörtti, Ahmatti
Ura: Kirjailija, voit olla freelance tai vain julkaista omia kirjojasi ja ansaita palkkioita

Päätavoitteet
  • Maksimoi Salvadorian kulttuuritaidot
  • Maksimoi arkeologian taito
  • Suorita Arkeologian asiantuntija ja Viidakonkävijä
  • Elä ainakin kolmessa eri maailmassa elämäsi aikana
  • Täydennä fossiili kokoilma (15 perus ja 5 viidakossa)
  • Kutsu vähintään kaksi luurankoa
  • Vieraile sekä salaisella tontilla Oasis Springsissä että Willow Creekissä
  • Varmista, että sinulla on perillinen, vaikka simsi ei halua lapsia – voit luoda oman tarinasi miten tämä tapahtuu
Valinnaiset tavoitteet:
  • Täydennä kristallikokoilma (peruspeli + 2 viidakossa)
  • Ryhdy luurankoksi kahdeksi päiväksi
  • Rakenna oma loma-asuntosi/leirintäalue Salvadoradaan
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 12 : Kohti kuuluisuutta

12. sukupolven simisi on nähnyt niin paljon matkustaessaan ympäri maailmaa vanhempiensa kanssa. Hän on kuitenkin lopettanut seisomisen vanhempiensa menestyksen varjossa. Hänen vanhempansa saattaa olla kuuluisa kirjailija ja arkeologi, mutta hänellä on SUUREMPI suunnitelma. Hän haluaa tulla maailman kuuluisaksi kustannuksista riippumatta. Hän ei halua olla pidetty tai rakastettu, hän haluaa tulla palvotuksi. Hänen on kuitenkin ehkä tehtävä töitä ennen kuinhän on lopulta paikalla. Ennen Del Sol valleyn kukkulaa täytyy ehkä ensin tyytyä pienempiin töihin...

Piirteet: Itsekeskeinen, Materialisti, Sitoutumiskammoinen
Ura: Näyttelijä

Päätavoitteet
  • Asu Del Sol Valleyssa
  • Aloita tämä sukupolvi enintään 20 000:lla ja työstä itsesi elämään kalliimmissa lähiöissä
  • Sinulla on monia (epäonnistuneita) suhteita, mutta älä koskaan mene naimisiin
  • Adoptoi yksi tai useampi lapsi aikuisuuden loppupuolella
  • Laita lapsesi draamakerhoon
  • Maksimoi näyttelijätaidot
  • Suorita Koko maailman julkkis tavoite
  • Suorita Mestarinäyttelijä tavoite
  • Ryhdy 5 tähden julkkisksi, jolla on tahraton maine
Valinnaiset tavoitteet:
  • Tee ökyrikas tavoite
  • Rakenna oma versio Plumbob Studiosta
  • Aloita alle 20 000:lla haastaaksesi itsesi entistä enemmän
  • Maksimoi median tuotanto-/valokuvaustaidot ja ansaitse vielä enemmän rahaa "sivutulona"
Sukupolven Kamasetit ja Kitit
  • Moschino (valokuvaajan ura)
  • Klassista luksuskamaa (Hovimestari hienoon taloosi)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 13 : Strangerville

13. sukupolven simisi varttui vanhempiensa valokeilassa. Oleminen Hyväntekeväisyysprojektina on asia, jonka kanssa hän kamppaili koko lapsuutensa ajan. Hän ei koskaan tunteneet sopineensa kovin hyvin näiden rikkaiden simien joukkoon. Hän yritti olla näyttelijä kuten vanhempansa, mutta huomasi nopeasti, että hänellä ei ollut siihen tarvittavaa lahjakkuutta tai kärsivällisyyttä. Kun hän näki elämänsä hitaasti hajoavan silmiensä edessä, hän muutti pienelle rähjäiselle asuntovaunualueelle juomaan ja tuhlaamaan elämänsä. Kunnes eräänä päivänä kaupungissa alkaa tapahtua jotain outoa ja hän on valmiina pääsemään tapahtuman ytimeen.

Piirteet: Laiskuri, Sottapytty, Synkistelijä
Ura: Näyttelijä: mutta lopeta ennen kuin pääset tasolle 2 .Työtön, elät myymistäsi keräilyesineistä/kasveista. Mene armeijaan ST:n mysteerin ratkaisemisen jälkeen

Päätavoitteet
  • Suorita Strangervillen salaisuus tavoite
  • Muuta Strangervillen asuntovaunupuistoon nuorena aikuisena ja muuta taloon vasta kun olet suorittanut tavoitteen
  • Liity ja suorita sotilasura
  • Maksimoi kuntotaidot
  • Maksimoi videopelitaidot
  • Älä seurustele/löydä rakkautta/naimisiin tai hanki lapsia ennen kuin olet suorittanut tavoitteen ja olet muuttamassa paremmalle alueelle
  • Tule parhaiksi ystäviksi jonkun kanssa teini-iässä ja päädyt naimisiin hänen kanssaan myöhemmin elämässä
Valinnaiset tavoitteet:
  • Rakenna oma erittäin hylätty trailerisi
  • Aloita tämä sukupolvi ilman rahaa "pakolaisena" ja pelaa ryysyistä rikkauksiin -tyylillä
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 14 : Noituuksia

14. sukupolven simisi kasvoi tiukassa sotilastaloudessa. Ole aina hyvä käytöksinen, seiso suorassa, saa hyviä arvosanoja ja ole aina kohtelias. Hän on kuitenkin kuullut tarinoita. Hänen vanhempansa eivät aina olleet niin täydellisiä itse. Itse asiassa he pääsivät sinne missä ovat lyömällä jonkin salaperäisen hirviön. Tätä tarinaa ei koskaan kerrota kotona, mutta simisi tietää tarpeeksi. Hänen TARVITSEE tietää enemmän. Kun hän tutki kaupunkia ja kyseli ympäriinsä, hän kohtaa jonkun muun, joka on kiinnostunut maagisista kohtaamisista Strangervillessä: viisaan. Tämän ensimmäisen kohtaamisen jälkeen hän tuntee kutinaa, jota ei voi raapia: hän haluaa tulla loitsijaksi kustannuksista riippumatta. Tämän oli tarkoitus olla, tämä on hänen kohtalonsa.

Piirteet: Perfektionisti, Kunnianhimoinen, Arvaamaton
Ura: Mikä tahansa ura, sinun ei tarvitse viimeistellä sitä

Päätavoitteet
  • Asu Glimmerbrookissa
  • Suorita Loitsintaa ja Noituutta tavoite
  • Suorita Taikajuomien toimittaja tavoite
  • Täydennä taikajuoma kokoelma
  • Hanki itsellesi taikaolento
  • Tule loitsijaksi
  • Opi kaikki 24 loitsua ja suorita kaikki 15 juomaa
  • Saavuta taso 6 loitsijana
  • Rakastu/naimisiin/saa lapsi toisen loitsijan kanssa, mutta synnytä ihminen lapsi ilman taikuutta (voit huijata tätä CAS:ssa)
Valinnaiset tavoitteet:
  • Rakenna oma taikavaltakuntasi
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 15 : Unelmasaari

15. sukupolven simisesi syntyi loitsija perheeseen, mutta hänellä ei itsellään ole taikuutta. Hän vihaa itseään syntyessään "normaaliksi". Hänen sydämensä särkyy, kun näkee, kuinka muut maagiset simit kohtelevat hänen vanhempiaan, koska heillä on "särkynyt" lapsi. Vaikka hänen vanhempansa rakastavat häntä sellaisina kuin hän on, haluat silti löytää parannuskeinoa vikaasi. Hän on kuullut puhuttavan taikuuden alkuperästä: merenneidoista. Hän päättää matkustaa maailman ääriin löytääkseen sellaisen ja pyytääkseen parannuskeinoa. Kuitenkin, saavuttuaan Sulaniin, hän kohtaa kauhean totuuden. Saaren luonto on tuhottu niin pahasti, että merenneidot ovat melkein kuolleet sukupuuttoon. Pienellä toivolla hän aloittaa matkasi parantaakseen maailmaa ja tuodakseen taikuuden takaisin. Loppujen lopuksi hän kokee poikkeuksellisen siteen tähän paikkaan maailmassa. Ihan kuin sinun piti olla täällä....

Piirteet: Valtameren lapsi, Saariston lapsi, Kömpelö
Ura: Luonnonsuojelija - meribiologi

Päätavoitteet
  • Asu Sulanissa, aloita talosta, joka ei ole sähköverkossa
  • Suorita rantaelämää tavoite
  • Suorita luonnonsuojelijan ura loppuun
  • Täydennä simpukankuori kokoelma
  • Tapaa merenneito ja rakastu häneen
  • Ryhdy merenneitoksi
Valinnaiset tavoitteet:
  • Suunnittele oma rantasi
  • Harrasta kaikkia rantatoimintoja vähintään kerran: Hiekkalinnojen rakentaminen, snorklaus, kelluminen, auringonottoa, Sulani-festivaaleja, isännöi kava-bileitä, pelehdi vesiputouksessa
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 16 : Yliopisto

16:sta sukupolven simisi haluaa vain elää normaalia elämää. Hänen vanhempansa ja isovanhempansa ovat viettäneet koko elämänsä taikuutta jahtaaen ja sillä he kirosivat simisi merenneidoksi. Hän vihaa rantaa, hän vihaa hiekkaa ja hän vihaa kaikkea mikä ei ole normaalia. 18-vuotissyntymäpäivänä hänelle tarjotaan pääsylippu pois: tapa jättää taikuus taakseen ja mennä yliopistoon kuin normaali teini. Hän haluaa opiskella ja nauttia yliopistoelämästä täysillä. Hän nauttiit siitä niin paljon, että päättää jäädä sinne opettajaksi valmistuttuaan itse

Piirteet: Nero, Lukutoukka, Siisti
Ura: Mikä tahansa osa-aikainen työ, joka ei ole ristiriidassa simin toimintojen kanssa. Liity opiskellessa joko jalkapallojoukkueeseen tai e-urheilujoukkueeseen. Opintojen jälkeen liity opetusuraslle ja suorita se

Päätavoitteet
  • Jos pelasit Sulani-sukupolvea ennen tätä, paranna simin merenneitous, kun hänestä tulee nuori aikuinen
  • Asu Brichesterissä
  • Suorita akateemikko tavoite (nuorena aikuisena opintojen aikana)
  • Suorita Moniosaaja tavoite (työelämäsi aikana aikuisena)
  • Suorita vähintään yksi tutkinto arvosanoin, kun olet nuori aikuinen
  • Maksimoi tutkimusta ja keskustelua TAI robotiikan taitoja riippuen missä yliopistossa opiskelet
  • Liity salaisen seuran jäseneksi
Valinnaiset tavoitteet:
  • Rakenna oma asuntolasi
  • Rakenna oma yliopisto asuntola
  • Suorita toinen opiskelu sinä aikana, kun olet nuori aikuinen toisessa yliopistossa (ja maksimoi siihen liittyvä taito)
  • Omista servo
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 17 : Ekoelämää

17. sukupolven simisi varttui pienessä Brichesterin kylässä. Foxburyn kampuksen läheisyys on inspiroinut häntä koko hänen elämänsä. Jos servot voivat auttaa kotitalouksissa, mitä muuta voimme tehdä robotiikalla ja modernilla tekniikalla? Hän on motivoitunut tekemään maailmasta paremman paikan kierrättämällä, tutkimalla robottisuunnittelun mahdollisuuksia ja uudelleenkäyttöä niin paljon kuin mahdollista. Ja hän on löytänyt juuri sen paikan; karu satamakaupunki, joka selvästi kaipaa siivousta!

Piirteet: Viherpiipertäjä, Tekijä, Kerskakierrättäjä
Ura: Ympäristösuunnittelija (voit valita minkä haaran)
Kun tämä ura on päättynyt, ryhdy freelance-käsityöläiseksi
Voit myydä sihimehua/kynttilöitä kyljessä koko sukupolven ajan

Päätavoitteet
  • Asu Evergreen Harborin jokaisessa naapurustossa ja tee niistä siistejä ja kauniita
  • Varmista, että sinulla on vihreä ekojalanjälki kaikissa lähiöissä
  • Suorita Ekokeksijä sekä Verraton valmistaja tavoite
  • Maksimoi valmistustaito
  • Maksimoi sihistystaito
  • Auta äänestämään jokaisella naapurustolla, jotta kaikilla on naapuruston toimintasuunnitelmat
  • Pidä omaa puutarhaa ja syö mahdollisimman paljon luonnollista ruokaa (ehkä jopa vegaanista?)
Valinnaiset tavoitteet:
  • Rakenna oma yhteisötilasi
  • Aloita tämä sukupolvi ilman/hyvin vähän rahaa, jotta voit pelata ryysyistä  rikkauksiin -tyylillä
  • Roskissukella suurin osa huonekaluistasi
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 18 : Näppärää neulontaa

18. sukupolven simisesi varttui maailmassa, jota ympäröivät käsityöläiset ja ihmiset, jotka ovat järjettömän luovia kierrätysmateriaalien kanssa. Hänellä on koko elämänsä ajan ollut vain yksi unelma: ansaita rahaa käsityöllä. Avaa verkkokauppa ja saat tunnustusta tekemästäsi käsityöstä. Hänen ensimmäinen rakkautensa on neulominen, mutta rehellisesti sanottuna kaikki luova käy. Henkilökohtainen elämäsi on aina ollut helppoa.Täysin rakastuneena luokio aikaiseen ihastukseesi saattaa tekemistä asian kanssa. Heillä on täydellinen perhe ja he elävät täydellistä elämää, kunnes eräänä päivänä hän päättää lahjoittaa kumppanilleen itse neulotun villapaidan...

Piirteet: Luova, Hassuttelija, Taiteen ystävä
Ura: Ansaitse kaikki rahasi myymällä neuletaidettasi kätsyn kautta
Jos asut kaupungissa, mene myös sosiaalinen media-Nettipersoona, jotta voit "mainostaa verkkokauppaasi myös muissa yhteisöissä"

Päätavoitteet
  • Maksimoi neulomistaito
  • Maksimoi maalaustaidot
  • Maksimoi kitarataito
  • Suorita  neuleiden Herra/Rouva tavoite
  • Opeta kaikille lapsillesi kuinka neulotaan
  • Mene naimisiin lukion aikaisen rakkaan kanssa
  • Kiroa rakkaasi villapaitakirouksella, joka lopulta johtaa eroon
Valinnaiset tavoitteet:
  • Voit osallistua muihin käsitöihin ja myydä niitä myös Kätsyssä omistamistasi pakkauksista riippuen. Älä kuitenkaan myy mitään Kätsyn ulkopuolella!
  • Rakenna itsellesi taidestudio, jossa simsi voi työskennellä
  • Suorita taidemaalareista taivavin tavoite
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 19 : Lumisten vuorten maa

19. sukupolven simisi on aina käyttänyt urheilua keinona paeta asioita. Hänen vanhempiensa eron myötä oli aika paljon tunteita käsiteltävänä  ja kehosi liikuttaminen on ollut tapasi käsitellä tunteitaan. Juoksemisesta nyrkkeilyyn hän rakastaa kaikkea. Hänellä on itse asiassa yksi unelma: tee siitä elämäntapasi. Lumilautailu, hiihto, vuorikiipeily, vaellus, hän haluaa tehdä kaiken eikä koskaan lopetaa. Tavoitellesaan unelmiaan huomaat muuttavasti  Mt. Komorebiin. Kallista urheilua ylläpitääkseen hänen on otettava työpaikka maailman kauheimmasta paikasta: yhdestä niistä suurista yritysten toimistoista.

Piirteet: Seikkailija, Nuhteeton, Reipas
Ura: Konttorisim. Vaihda urheilijauraan, jos pääset myyntimies uran huipulle 
ja ansaitsit tarpeeksi rahaa urheilusi ylläpitämiseen

Päätavoitteet
  • Asu Mt. Komorebilla
  • Suorita Extreme-urheilija tavoite
  • Maksimoi kuntoilutaidot
  • Maksimoi kalliokiipeilytaidot
  • Maksimoi lumilautailutaidot
  • Maksimoi hiihtotaito
  • Mene Onseniin joka viikko koko perheesi kanssa
  • Avaa kotitaloudessasi vähintään yksi elämäntapa per sim
  • Mene salaiselle tontille Mt. Komorebilla
Valinnaiset tavoitteet:
  • Suorita Komorebi-vuoren kulttuurituristi tavoite
  • Suorita Kehonrakentaja tavoite
  • Rakenna oma Onsen
  • Rakenna oma tonttisi vuoren huipulle (salainen tontti)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 20 : Yliluonnollista

20. sukupolven simisi kasvaa kylmillä lumisilla vuorilla vihaten itse asiassa kylmää. Ullakolla olevasta laatikosta hän löytää isoisovanhempiensa vanhat päiväkirjat. Näissä päiväkirjoissa hänen isoisovanhempansa kuvailee kuinka he pääsivät eroon taikuuden kirouksesta mennäkseen yliopistoon. Kiinnostuksesi henkiin on huipussaan ja hän haluaa päästä asian ytimeen. Hän päättää ostaa vanhan talon ja alkaa tutkia tätä taikuutta. Hän ei kuitenkaan löydä sitä, mitä odotaa.... Mikä ei myöskään ehkä auta, on se, että hän ei löydä ystävällisimpiä henkiä, ne rikkovat avioliittoja, pelottelevat muita ja todellisuudessa; ne saattavat olla poltergeistit, joista simit yrittävät päästä eroon palkkatessaan sinut.

Piirteet: Ilkimys, Paha, Lapsikammoinen
Ura: Freelance paranormaalien tutkija

Päätavoitteet
  • Asua talossa, jossa on kummitustalo piirre
  • Maksimoi meedio taito
  • Kutsu Luu-Liisa auttamaan kotitöissä ja ystävysty hänen kanssaan
  • Suorita Rakkauden vihollinen tavoite
  • Suorita Yli-ilkimys tavoite
  • Pilaa vähintään 5 avioliittoa (mieluiten sellaisten parien avioliitot, jotka palkkasivat sinut )
  • Tule vahingossa raskaaksi yhdestä pettämis seikkailustasi, mutta älä koskaan ystävysty lapsen kanssa
Valinnaiset tavoitteet:
  • Rakenna oma kummitustalo tai vaihda olemassa oleva talo synkän näköiseksi kummitustaloksi
  • Suorita Yhteiskunnan vihollinen tavoite (tätä varten sinun täytyy liittyä rikollisuralle, voit tehdä tämän, jos saat sukupolven valmiiksi nopeasti)
Sukupolven Kamasetit ja Kitit
  • Kammokamaan (Rakennus)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 21 : Unelmakoti

21. sukupolven simisesi varttui yksinäisenä, hyvin yksinäisenä. Hänelle tehtiin aina selväksi, että olet ei-toivottu ja hänen oli selvitettävä  itse  elämänsään. Varttuessaan helvetinkolossa hän löysi yhden asian, joka antoi hänelle toivoa: unelmoinnin. Hän haaveili tehdä talosta todellisen kodin. Hän haaveli jokaisen lattialaatan korvaamisesta kauniilla puulattioilla. Hän haaveili seinien maalaamisesta täyteläisillä väreillä. Hän unelmoi ja haaveili, kunnes oli  tarpeeksi vanha ja pääsi pakoon tuosta helvetistä. Unelma ei kuitenkaan koskaan lakannut. Hän aloitti unelmien toteuttamisen ja käytti kaikkea lapsuudestaan saatua inspiraatiota varmistaakseen, ettei kenestäkään koskaan tuntunut siltä, että heidän oma kotinsa ei olisi kodikas, tyylikäs, kaunis tai jotain muuta, mitä he toivoivat. Jonain päivänä simisi itse asuu varmasti kauneimmassa kodissa!

Piirteet: Luova, Hyvä, Erakko
Ura: Sisustussuunnittelija

Päätavoitteet
  • Maksimoi karisma-taito
  • Maksimoi kätevyys taito
  • Suorita sisustussuunnittelijan ura
  • Saat potkut työstä vain KERRAN, koska flirttailet asiakkaan kanssa, lopulta rakastut tähän henkilöön, joten se on okei!
  • Suorita Kartanonparooni tavoite rakentamalla ja remontoimalla talosi hitaasti elämäsi aikana
Valinnaiset tavoitteet:
  • Aloita tämä sukupolvi niin, että rahaa on vähän tai ei lainkaan (tämä vaikeuttaa tavoitteen toteuttamista huomattavasti)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 22 : Maalaiselämää

22. sukupolven simisesi kasvoi rakastavassa ja turvallisessa talossa. Kuitenkin oli yksi asia, josta hän ei koskaan pitänyt kotona, ja se oli pakkomielle saada enemmän ja parempia ja kauniimpia taloja. Hän piti yksinkertaisesta elämästä ja kosketuksesta luonnon kanssa. Hän haluaa elää maasta ja arvostaa kaikkea, mitä luonnolla on tarjottavanaan. Hän päätyy ostamaan pienen maatilan ja toteuttamaan maalaismökki unelmiaan.

Piirteet: Eläinrakas, Ulkoilmasim, Kulinaristi
Ura: Ei uraa, elä sillä, mitä voit myydä maastasi .Jos sinulla on näppärää neulontaa,
voit käyttää laamavillaa neulomiseen ja myydä neuleita ja ristipistoja Kätsyssä

Päätavoitteet
  • Asu Henford-on-Bagleyssa
  • Suorita Heinähattu tavoite
  • Maksimoi ristipistotaito
  • Elä yksinkertaista asumista haasteen avulla
  • Voita jokainen palkinto maalaismessuilla (6x)
  • Kokkaa/leivo yhdessä perheesi kanssa joka sunnuntai
  • Ystävysty mahdollisimman monen eläimen kanssa
  • Pidä vähintään yksi piknik perheesi kanssa joka vuodenaika/4 viikkoa
  • Täydennä kasvi-/puutarhakokoelma (peruspeli + maalaiselämää)
  • Osta vaatteita eläimillesi olemalla vuorovaikutuksessa eläintenhoitajan kanssa
Valinnaiset tavoitteet:
  • Ota myös käyttöön villikettuja -haaste tontille
  • Tee simistäsi laktoosi-intoleranssi ruokailijan sijaan ja tee ruoanlaitosta entistä haastavampaa
  • Jos sinulla on Duunipäivä, Ulkoilma, Viidakossa, Vampyyrit, Kissat ja koirat, Vuodenajat tai paratiisisaari; täydennä myös kasvi-/puutarhakokoelma näistä pakkauksista
.-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 23 : Häätarinoita

Henford-on-Bagleyn romanttisessa metsässä varttuneella 23. sukupolven similläsi on yksi unelma: romanttinen kosinta, täydelliset häät ja elämä täynnä rakkautta ja romantiikkaa. Hänen on kuitenkin ensin tavattava joku mennäkseen naimisiin ja kuten käy ilmi, se ei ole niin helppoa kuin miltä se kuulostaa. Hän tehdä päättävät toiseksi parhaan asian (toistaiseksi): muuttaa Tartosaan ja alkaa työskennellä hääsuunnittelutoimistossa.

Piirteet: Romantikko, Kunnianhimoinen, Perhekeskeinen
Ura: Liiketalous - Hallinto haara
 (Leikitään, että yritys, jossa työskentelet, on hääsuunnitteluyritys Tartosassa)

Päätavoitteet
  • Asua Tartossa
  • Suorita Sarjahurmaaja tavoite (Etsit todellista rakkauttasi)
  • Suorita Sielunkumppani tavoite, edellisen tavoitteen suorittamisen jälkeen
  • Mene naimisiin aikuisena
  • Järjestä jokainen tapahtuma, joka voidaan yhdistää häihin
  • Uusi valasi, kun olet ollut naimisissa 1 vuoden
  • Kerää kaikki pullopostit
Valinnaiset tavoitteet:
  • Rakenna oma hääpaikkasi
  • Tee epäonnistunut avioliitto, eroa ja tee kaikki uudestaan
Sukupolven Kamasetit ja Kitit
  • Romanttista puutarhakamaa
.-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 24 : Ihmissudet

24. sukupolven simisi on aina tuntunut erilaiselta. Hän ei  koskaan sopinut Tartosan valoisaan ja aurinkoiseen elämään, jossa kaikki ovat onnellisia ja rakastuneita UGH. Kotoa karatessaan hän pärjää varastamalla muilta ja asumalla hylätyissä hökkeissä. Etsiessään paikkaansa hän törmää Moonwood Millin kaupunkiin. Tässä on jotain, mikä vetää häntä puoleensa. Jotain pimeää, hylätytty kaupunki, joka saa hänet viipymään pidempään kuin missä tahansa muussa paikassa. Tavattuaam joitain paikallisia hän on varma, että tämä on paikka, jonka hänen piti olla. Hän laittaa kaiken likoon päästäkseen osaksi laumaa. Hän on lakannut olemasta yksinäinen susi. Simisi haluaa kuulua laumaan. Laumassa oleminen ei kuitenkaan ole niin helppoa kuin hän luuli, kun alfasudella ja sinulla on mielenkiintoinen dynamiikka...

Piirteet: Tuittupää, Kleptomaani, Sottapytty
Ura: Rikollinen

Päätavoitteet
  • Asu Moonwood Millissä ja tutustu kaupunkiin syvien tummien tunnelien läpi
  • Muutu ihmissudeksi (suorita Ihmissusinoviisi tavoite)
  • Liity jompaankumpaan laumaan kuukorven kollektiivit tai Kesyttömättömät, riippuen siitä jonka valitset; suorita vastaava tavoite
  • Jossain vaiheessa sinusta tulee yksinäinen susi, koska sinulla ja lauman alfalla oli kinaa (Saat päättää oman tarinasi miksi näin tapahtuu)
  • Suorita yksinäisen suden tavoite
  • Löytää parannuskeino ihmisutena olemiseen (Suorita hoidonetsijän tavoite)
  • Maksimoi kuntotaidot
  • Maksimoi ohjelmointitaidot
  • Maksimoi ilkikurisuus taito
Valinnaiset tavoitteet:
  • Rakenna omat lauman piilopaikka
.-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 25 : Teinivuodet

25. sukupolven simisi kasvoi melko ankarassa ympäristössä. On turvallista sanoa, että hänen lapsuutensa oli kaukana normaalista. Tieto siitä, että hänen vanhempansa juoksevat susien kanssa ja jonain päivänä myös sinä saatat, pelottaa häntä suuresti. Hän tietää loitsijoiden ja vampyyrien taianomaisista olennoista esi-isiistään. Ja jos hän on täysin rehellinen, hän ei todellakaan odota elämäänsä kaukana simeistä vaan hänen täytyy teeskennellä olevansa normaali. Hän yrittäät tehdä mitä tahansa, kasvaakseen normaaliksi. Vasta kun hän menee lukioon, hän löytää vihdoin paikan, johon hän kuuluu

Piirteet: Ylisuorittaja, Bilehile, Sosiaalisesti kankea
Ura: Vaikuttaja tai Videopelistriimaja (voit valita itse)

Päätavoitteet
  • Käy säästäväisissä ostoksissa vähintään kerran viikossa teini-iässä
  • Liity koulun jälkeiseen toimintaan ja varmista, että he menestyvät siinä hyvin
  • Mene tanssiaisiin vähintään kerran (treffien kanssa)
  • Rakastu lukiossa ja mene naimisiin lukioaikaisen rakkaan kanssa
  • Maksimoi yrittäjätaidot
  • Tee erilaisia kepposia koulussa ilman, että sinut erotetaan koulusta
  • Suorita yksi neljästä teini tavoitteesta teini-iän aikana
  • Muuta Copperdaleen ja asu siellä - jos käytät modeja, voit asua yksin jo teini-iässä
Valinnaiset tavoitteet:
  • Suorita yksi ylimääräinen tavoite teini-iän aikana
  • Rakenna oma lukiosi
  • Anna similläsi olla ihmissusigeeni ja käy lukio läpi ihmissutena. Voit myös parantaasen tai käyttää CAS:a tehdäksesi simistä normaalin
.-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 26 : Kasvutarinoita

26. sukupolven simisi on nuorin perheessä ja kasvaa rauhallisessa taloudessa Copperdalessa, mutta kun hänen vanhempansa vanhenevat  ja vanhemmat sisarukset ovat muuttaneet pois, on hänen aikansa loistaa. Hän tarjoutuu pitämään huolta vanhemmistaan ja perustaa samalla oman perheen upeassa San Sequoian kaupungissa. Ne ovat liima, joka pitää sukupolvet yhdessä. Hänen unelmansa on elää mahdollisimman monen sukupolven kanssa samassa taloudessa. Hänen vanhempiensa, hänen lapsiensa ja ehkä jopa lastenlastensa kanssa yhdessä. Hän aikoo rakentaa kodin tuleville sukupolville!

Piirteet: Perhekeskeinen, Hyvä, Hilpeä
Ura: Teknologiaguru

Päätavoitteet
  • Suorita lapsena 1/4 tavoitteesta (Leikinvetäjä, Mieli ja keho, Luova nero, Pyjamabilehile)
  • Simisi on vaihdettava lapsena ystävyysrannekkeet lapsuuden parhaan ystävänsä kanssa ja he pysyvät parhaina ystävinä loppuelämänsä
  • Järjestä pyjamabileitä kaikille lapsillesi ja mahdollisesti isännöi niitä, kun olet lapsi itse (eli periaatteessa sukupolvessa 25)
  • Sinulla on vähintään 4 lasta - enemmän jos haluat
  • Kokeile kaikkia ruokia syöttötuolissa kaikkien lasten kanssa
  • Opeta kaikille lapsillesi pyöräilyä
  • Rakenna puumaja perheen kanssa
  • Pidä 25. sukupolvi talossasi kuolemaan asti
  • Avaa niin monta virstanpylvästä kuin mahdollista
  • Järjestä vauvakutsut aina kun olet raskaana
  • Järjestä vähintään 1 perhejuhla kaikkien sisarustesi kanssa - jos heillä on oma perhe, varmista, että tunnet myös koko perheen
Valinnaiset tavoitteet:
  • Suortia enemmän kuin 1 tavoite listasta lapsena
  • Kutsu sisaruksesi luoksesi yöpymään kotiisi
  • Aloita tämä sukupolvi ryysyistä rikkauksiin tyylillä ja rakenna perheen koti kun ansaitset enemmän rahaa
.-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sukupolvi 27 : Tallilla

27. sukupolven simisi on suuren perheen nuorin lapsi. Hän kasvoi hyvin täynnä olevassa talossa. Isovanhemmat, vanhemmat, sisarukset, siskon- ja veljenlapset ja jopa jotkut lemmikkieläimet. Introverttinä hän ei koskaan pitänyt kaikista näistä simeistä ympärillä. Hän oli  iloinen voidessaan paeta kotitalouden melua ja ratsastaa viikonloppuisin. Se on harrastus, jonka hän aloitti  lapsena, ja mikään ei ole koskaan korvannut sidettä, jonka hän  tunsi hevosten kanssa.Hän haaveili karjatilaelämästä, jossa hänellä on kaikki tila itselleen ja hevosilleen. Ja ehkä jonain päivänä pieni perhe.

Piirteet: Heppahöperö, Tilallinen, Uskollinen
Ura: Ei uraa, elä maasta ja siitä, mitä maatilalla on tarjottavanaan

Päätavoitteet
  • Asu maatilalla Chestnut Ridgessä
  • Omista vähintään 2 hevosta, enemmän jos haluat
  • Vähintään 1 minilammas tai -vuohi
  • Jokaisen omistamasi hevosen tulee kehittää taitoinsa täysin, vaikka myisit ne myöhemmin
  • Saa vähintään yksi varsa ja kasvata se varsasta vanhukseksi
  • Voita kaikki saatavilla olevat hevoskilpailut
  • Suorita Mestaruusratsastaja tavoite
  • Tee nektaria vähintään kerran ja jos teet, tee se vain itsekasvetusta ainesosista
  • Järjestä avoimien ovien päivä
  • Järjestä talli eläinten päivä
  • Mene tutkimaan Chestnut Ridgen luolaa
Valinnaiset tavoitteet:
  • Suorita Nektariekspertti tavoite
  • Aloita pienestä maatilasta, mutta ansaitse tarpeeksi rahaa elääksesi 50 x 50 tai 64 x 64 maatilalla
  • Rakenna oma karjatila
  • Palkkaa talliapulainen (jos haluat)

2 kommenttia:

  1. Kiitos tämän aiheen selkeyden ja syvyyden valaisemisesta.

    VastaaPoista
  2. Viestisi oli erottuva! Kirjoituksesi on huippuluokkaa. Jatka samaan malliin ja kirjoita lisää!

    VastaaPoista